15 april 2015

Tildas framsteg

Idag har Tilda gjort två stora framsteg. Det ena var, att när vi satt bredvid varandra i soffan och gosade, så vågade hon snusa på min näsa. Så nära mitt ansikte har hon inte vågat komma förut (jag kan ju säga att det kittlades som tusan, men man fick ju lov att hålla sig bara...)

En annan grej hon har gjort idag, som jag tycker är ännu större, är att hon har börjat söka kontakt på ett helt annat sätt. Jag låg i sängen när plötsligt hon kom uppkravlandes och la sig en bit från mig. Hon kom bara närmare och närmare tills hon låg emot mig och blev pajad (och dregglade såklart...) Samma sak när jag sätter mig i soffan en liten bit från henne, då ställer hon sig upp och kommer och lägger sig bredvid mig. Inte som förut, när hon steg upp och gick och la sig en bit bort :)

Hon har insett att händer inte är något farligt längre utan nu tittar hon på dem med dregglet i mungipan.

Jag bjuder på en liten videosnutt från igårkväll när hon löpte amok i sängen. Hon höll säkert på och härjade sönder mina sängkläder i en kvart (syns det att jag har lagt en leksak under täcket kanske?)


Inga kommentarer: